Regulamin sklepu internetowego
alpinasportowa.pl
- 1
Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy alpinasportowa.pl, dostępny pod adresem internetowym www. alpinasportowa.pl sklep prowadzony jest przez firmę MGB SPORT Joanna Burzyńska, NIP: 5222636043, REGON 384595694 pod adresem ul. Konarskiego 8, 01-355 Warszawa, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez Ministra rozwoju, pracy i technologii.
- Adres rejestrowy firmy: MGB SPORT Joanna Burzyńska, ul. Bolkowska 4/17 01-466 Warszawa
- Regulamin skierowany jest do Konsumentów i Przedsiębiorców oraz określa rodzaje oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez alpinasportowa.pl, zwaną dalej Sprzedawcą oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego. Regulamin skierowany jest także do Przedsiębiorców i określa zasady i tryb zawierania z Przedsiębiorcą Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
- 2
Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.alpinasportowa.pl
- Sprzedawca – MGB SPORT Joanna Burzyńska, ul. Konarskiego 8, 01-355 Warszawa, NIP: 5222636043, REGON 384595694
- Klient – każdy podmiot, który korzysta z usług i funkcjonalności Sklepu, a w szczególności dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – Klient wykonujący działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Produkt – dostępny w Sklepie produkt lub usługa będąca przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Operator płatności – System płatności Przelewy24: DialCom24 Sp. z o.o. 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15 NIP 781-173-38-52, REGON 634509164 Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000306513, wysokość kapitału zakładowego: 1 697 000 zł PayPro S.A. 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15 NIP 779-236-98-87, REGON 301345068 Sąd Rejonowy Poznań, VIII Wydz. Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego Nr KRS 0000347935, wysokość kapitału zakładowego: 4 500 000 zł. System płatności iMoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach
- Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Konto – konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu
- 3
Kontakt ze Sklepem
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
- Za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: sklep@alpinasportowa.pl
- Pisemnie na adres: MGB SPORT Joanna Burzyńska, ul. Konarskiego 8, 01-355 Warszawa
- Telefonicznie pod numerem: 791 366 633 w godz. 10.oo-18.oo w dni robocze.
- Nr rachunku bankowego Sprzedawcy ING: 62 1050 1025 1000 0097 2035 0058
- 4
Zagadnienia techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- Oraz aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji serwera oraz oprogramowania Sklepu. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym wyraźnie powiadomieni na stronie Sklepu.
- 5
Informacje ogólne
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu, albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Wszystkie ceny w Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto.
- Na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia do Umowy Sprzedaży.
- 6
Zakładanie Konta w Sklepie
- W celu założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Wymagane jest podanie następujących danych: imię i nazwisko Klienta, adres, numer telefonu, adres e-mail.
- Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres podany w § 3.
- 7
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Jeśli wybrano opcję złożenia Zamówienia bez rejestracji, należy:
- Wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”, dodać pozostałe Produkty do koszyka, przejść do koszyka przy pomocy przycisku „Przejdź do koszyka”, po zakończeniu wyboru produktów, wcisnąć przycisk „Przejdź do kasy”,
- Wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
- Wpisać dane do faktury, jeżeli ma być wystawiona faktura
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności
- Zaznaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji umowy i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- Potwierdzić zamówienie, dokonując płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
- Jeśli wybrano opcję złożenia Zamówienia z rejestracją (założeniem Konta), należy:
- Przy pierwszym zamówieniu wypełnić Formularz rejestracji, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu oraz zaznaczyć pole „Utwórz konto”,
- Przy kolejnych zamówieniach zalogować się do Sklepu,
- Wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności
- Zaznaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji umowy i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
- Potwierdzić zamówienie, dokonując płatności, w wybrany wcześniej sposób.
- 8
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Wysyłka kurierem (przedpłata 16 zł, za pobraniem 20 zł)
- Wysyłka do paczkomatu (14,50 zł lub gratis w przypadku zamówienia powyżej 150 zł)
- Odbiór osobisty
- Klient może wybrać z następujących metod płatności:
- Płatność BLIK
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
- Przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.”
- Płatność kartą płatniczą
- Płatność odroczona za pośrednictwem systemu płatności imoje
- Za pobraniem, to jest gotówką przy odbiorze przesyłki do rąk upoważnionego pracownika firmy kurierskiej
- Przy odbiorze osobistym Produktu w Sklepie
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronie Sklepu i w formularzu zamówienia.
- 9
Wykonanie umowy sprzedaży
- W celu zakupu produktu, Klient powinien wykonać następujące czynności:
- Dodać Produkt do koszyka, klikając przycisk „Dodaj do koszyka”,
- Z widoku koszyka, kliknąć w przycisk „Przejdź do kasy”,
- Wypełnić Formularz zamówienia, podając wymagane dane oraz wybierając sposób płatności,
- Zapoznać się i zaakceptować warunki Regulaminu,
- Zaznaczyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji umowy
- Kliknąć w przycisk “Kupuję i płacę”.
Wypełnienie formularza zamówienia jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na dostarczenie zakupionego produktu
- Po kliknięciu przycisku “Kupuję i płacę”,
- Przy płatności przelewem bankowym na konto Sprzedawcy, Klient zostanie przekierowany do strony z potwierdzeniem otrzymania zamówienia.
- Przy płatności za pośrednictwem płatności elektronicznych, Klient zostanie przeniesiony na stronę wybranego Operatora płatności w celu dokonania zapłaty ceny za wybrane Produkty.
- Po skutecznym dokonaniu płatności, Klient zostanie przeniesiony na stronę z potwierdzeniem zakupu. Potwierdzenie zakupu zostanie przesłane Klientowi również na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
- Z chwilą dokonania płatności Umowę uważa się za zawartą między Klientem a Sprzedawcą.
- Dostawa kupionego Produktu następuje w sposób i w terminie wskazanym w opisie danego Produktu umieszczonym w Sklepie.
- Zamówienia złożone do godz. 12:00 wysyłamy tego samego dnia roboczego
- Zamówienia złożone po godz. 12:00 wysyłamy najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wypełnienia i potwierdzenia przez Klienta odpowiedniego formularza (rejestracyjnego/ wysyłkowego/ newsletter) znajdującego się na stronie Sklepu.
- Umowa każdorazowo zastaje zawarta na czas nieokreślony i może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem w/w umowy oraz postanowień określonych w § 9 ust. 8 regulaminu.
- Klient, który zarejestrował swoje konto na stronie Sklepu rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez zgłoszenie żądania usunięcia konta klienta. Klient rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w przedmiocie usługi “newsletter” poprzez podanie Sprzedawcy adresu e-mail, którego subskrypcja dotyczy oraz zgłoszenie żądania jego usunięcia z listy subskrybentów. Sprzedawca usuwa zarejestrowane Konto Klienta lub/i adres e-mail z listy subskrybentów bez zbędnej zwłoki.
- 10
Reklamacje/ Gwarancja
- Towary sprzedawane w Sklepie są objęte 24 miesieczną gwarancją producenta
- Otrzymanie gwarancji na zakupiony towar nie wyklucza skorzystania przez Kupującego z uprawnień przysługujących konsumentom z tytułu niezgodności towaru z umową.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta oraz Przedsiębiorców dokonujących zakupu w celach niezwiązanych z prowadzoną działalnością , jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym. W przypadku sprzedaży niestanowiącej sprzedaży konsumenckiej, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru, który nie jest przeznaczony do użytku komercyjnego (art. 558 kc.).
- Klient składa reklamację w formie pisemnej na wskazany adres podany w §3 Regulaminu w nieprzekraczalnym terminie 24 miesięcy od dnia dostarczenia Produktu Klientowi przez Sprzedawcę. Może, ale nie musi wykorzystać do tego wzór dokumentu reklamacyjnego umieszczonego na stronie www.alpinasportowa.pl
- Reklamacja powinna zawierać, konkretne zarzuty merytoryczne wraz paragonem lub innym dowodem wpłaty
- Termin rozpatrzenia reklamacji z tytułu Gwarancji przez Sprzedawcę to 30 dni od daty wpływu reklamacji do Sprzedawcy.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Produktu, Sprzedawca dokona naprawy lub dostarczy nowy Produkt, nie pobierając dodatkowej opłaty. W przypadku, jeśli nie będzie to możliwe, Sprzedawca zwróci Klientowi poniesione za zamówienie opłaty.
- Reklamacji nie podlegają:
– uszkodzenia wynikłe z niewłaściwego użytkowania i konserwacji Produktu,
– uszkodzenia wynikłe z zużywania się Produktu,
– Produkty używane niezgodnie z ich przeznaczeniem,
– wygoda Produktu.
- 11
Prawo odstąpienia od umowy
- Kupujący ma prawo do pisemnego odstąpienia od zawieranej umowy bez podania przyczyny w terminie czternastu dni, od daty zawarcia umowy na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy Klient zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie czternastu dni. Uprawnienie, o którym mowa powyżej dotyczy również osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej..
- W celu odstąpienia od umowy, Klient powinien poinformować Sprzedawcę o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.
- Klient może skorzystać w tym celu z wzoru formularza odstąpienia od umowy dostępnego pod adresem: www.alpinasportowa.pl. Nie jest to jednak obowiązkowe.
- Informację o odstąpieniu od umowy należy przesłać przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wartość zakupionego Produktu oraz najniższy koszt dostawy obowiązujący w cenniku, nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu Klienta od Umowy.
- Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
- W przypadku skorzystania z prawa do 14-dniowego odstąpienia koszt zwrotu towaru ponosi kupujący
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Klienci odpowiadają za zmniejszenie wartości zwracanych Towarów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 ustawy o prawach Konsumenta, tj. w szczególności w przypadku umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Towar powinien być zwrócony w niezmienionym stanie (chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu) wraz z kompletnym wyposażeniem i akcesoriami wydanymi przy jego sprzedaży.
- 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
- Zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą,
- Do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,
- Skorzystania z bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Ewentualne sprawy sporne pomiędzy Sklepem a Zamawiającym, po wyczerpaniu się możliwości polubownego ich rozwiązania, będzie rozstrzygać sąd właściwy dla siedziby sklepu lub miejsca zamieszkania Klienta
- 13
Dane osobowe i pliki Cookies
Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce prywatności i plików cookies dostępnej pod adresem: www.alpinasportowa.pl
- 14
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji w Sklepie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie z dniem ich publikacji w Sklepie.
- Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia umowy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych; ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
Data publikacji regulaminu 1 stycznia 2020 r.